Strona wydrukowana z adresu: http://radmor.com.pl/Produkty-cywilne/Akcesoria-i-osprzet/Anteny/Przewozne/Antena-przewozna-30826

Antena przewoźna 30826

Antena przewoźna 30826

Antena przewoźna 30826

Antena prętowa typu 30826 przeznaczona jest do współpracy z radiotelefonami przewoźnymi pracującymi w zakresie częstotliwości 26,75÷52,5 MHz. Przystosowana jest do instalowania na dowolnych pojazdach mechanicznych. Antena w wyk. 1 przeznaczona jest do pracy w systemie CB-Radio.

Parametry elektryczne:

Typ
(długość elektryczna anteny)

λ/4

Kod poziomej charakterystyki promieniowania anteny

000ND00 (według Zalecenia CEPT T/R 25-08)

Podział anteny na wykonania w funkcji częstotliwości pracy

Wykonanie

Pasmo pracy [MHz]

1

26,75 ÷ 28

2, 8

30,75 ÷ 33,25

3, 9

33,0 ÷ 35,5

4, 10

35,25 ÷ 39,0

5, 11

38,75 ÷ 43,5

6, 12

43,25 ÷ 47,0

7, 13

48,0 ÷ 52,5

Impedancja wejściowa nominalna

50 Ω

WFS w paśmie 2Δf=0,5MHz (fo ±Δf)

<1,6

Zysk energetyczny względem unipola λ/4

0 dB (2,15 dBi)

Polaryzacja

pionowa

Maksymalna moc dostarczana do anteny

20 W

Typ złącza antenowego

Wykonanie

Wtyk

1

UC-1

2 ÷ 7

bez złącza

8 ÷ 13

TNC-50

Typ przewodu antenowego

RG58 All (lub odpowiednik) o długości 4 m

Typ strojenia

skracanie pręta antenowego

Parametry mechaniczne

Maksymalna długość anteny nad
karoserią     pojazdu
 wyk.     1,2,5,6,8,11,12
 wyk.     3,9
 wyk.     4,10
 wyk. 7,13

1615 mm
1465 mm
1555 mm
1505 mm

Masa promiennika

0,22 kg

Masa anteny z przewodem współosiowym

0,42 kg

Średnica otworu złącza antenowego

Φ 16,2 mm

Warunki klimatyczne

Zakres temperatur pracy

-40°C ÷ +60°C

Wilgotność względna

< 98% w temp. +40°C

Warunki eksploatacji:

Antenę należy mocować do metalowej karoserii pojazdu lub do metalowego wspornika połączonego galwanicznie z karoserią, która jest płaszczyzną "ziemi" dla anteny. Miejsce mocowania anteny należy wybrać w pobliżu środka największych poziomych płaszczyzn metalowych karoserii pojazdu lub w pobliżu środka całej konstrukcji pojazdu. Taka instalacja zapewnia prawidłową impedancję anteny oraz poziomą charakterystykę promieniowania najbardziej zbliżoną do kołowej.

Do instalacji anteny wymagany jest otwór w karoserii pojazdu o średnicy Φ 16,2 mm szczególnie starannie zapewnić kontakt galwaniczny między ekranem przewodu współosiowego zasilającego antenę a karoserią pojazdu. Antena produkowana jest na dolną częstotliwość podzakresu podanego jako "pasmo pracy". Dostrojenie do częstotliwości pracy dokonuje się przez przycięcie od góry pręta antenowego na odpowiednią długość, po uprzednim zainstalowaniu anteny.



Projekt i wykonanie: TINKER MEDIA & POTACZEK.PL